Alla inlägg den 26 september 2015

Av carina - 26 september 2015 11:05

Vart är vi på väg !


Med ett utropstecken istället för ett frågetecken. jag ställer ingen fråga utan jag känner en oro över hur vi människor reagerar, som om ett fåtal har tappat empatin eller .... många tankar kommer till mig. Handlar det om rädsla eller i värsta fall om rasism och inskränkthet. Kanske till och med om okunskap. fortfarande ingen fråga utan mina funderingar. Det har väl inte undgått någon att just nu vallfärdas tusentals människor till europa undan krig och förföljelse. Det kliver av små barn i Haparanda klädda i skjorts och t skirt. Vi har kallt ute och väldigt kallt i vissa hjärtan. Det bildas mänskliga murar och det kastas sten, det skjuts smällare och raketer mot människor som flyr undan krig, människor som lämnar allt. Vart är vi på väg !


Det kanske är dags att införa kristendomskunskap i skolan.


Bibeln säger i Ordspråksboken 17:17   En vän visar alltid kärlek, en broder är till för att hjälpa i nöden.



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards