Direktlänk till inlägg 8 juni 2015

Tacksam !

Av carina - 8 juni 2015 11:27

Jag läser en blogg av Eva Trillian där hon varje måndag lägger ut denna bild

och skriver om tacksamhet.






Tacksam !


Jag känner mig tacksam över att jag har nära och kära intill mig
stor glädje över att min dotters ryggoperation gick bra.

Jag är så tacksam att vi har en bra sjukvård där de kan bota och lindra de flesta sjukdomar.

Över mitt växthusskåp på balkongen där mina sommarblommor bor

och att jag fick en riktigt vacker trollslända i mossaik.

Över den goda tårtan på jobbet på nationaldagen

där tårtan får representera, trevligt på jobbet.

Idag kom mina vuxna barn förbi på en kaffe och dottern tog en promenad med hunden.

Känns skönt.


 


Livet är en vacker såpbubbla .

 
 
Eva Trillian

Eva Trillian

8 juni 2015 20:19

Högst på listan står nog alltid nära, kära och hälsan - för så enkelt är det egentligen, när man väl börjar fundera på det :) Men så finna ju även tårta och växthus med sommarblommor - tack och lov!
Ditt inlägg är varmt och fint :) Kul att du vill vara med - det är fint att läsa andras tacksamheter, det gör ens egen lite rikare!
Önskar dig en fin fortsättning på veckan!

http://provtyckningar.blogspot.se

carina

8 juni 2015 20:47

Tack och jag tycker att det var en bra sak. Att visa tacksamhet till livet.

 
Spanaren

Spanaren

9 juni 2015 19:24

Så kul att du också hakade på detta och så fint du har skrivit om tacksamhet. Vacker slända du har :-)
/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

carina

10 juni 2015 07:56

Jag tycker fler borde känna tacksamhet istället för att skapa problem för sig själva och andra. Livet och hälsan är faktiskt en gåva och inte helt självklart. Kram

 
Susanne

Susanne

10 juni 2015 06:25

Hej! :)
Vilken varm och fin lista.
Viktigast var att höra att operationen gick bra!
Men även de andra mindre sakerna gör ju att dagarna och veckorna känns roliga! :)
Och vilken vacker trollslända!
Jag kunde knappt sluta titta på den.
Ha en jätte fin dag!
Kram Susanne

http://www.kolonilotta1.blogspot.se

carina

10 juni 2015 07:52

Tack och trevligt att du tittar in hos mig. Jag ska kika in i din blogg under dagen. Och trollslända blir man glad av. Kram Carina

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av carina - Söndag 10 mars 11:49


Övre Vuolosjärvi   Det är ett tag sedan senaste inlägget och jag börjar detta med ett foto som jag tog för en vecka sedan när jag och min son åkte upp för att se till den lilla stugan med det stora hjärtat som jag kallar den. En liten stuga i...

Av carina - 17 december 2023 13:15

Tredje advent, en vecka till julafton och två veckor kvar av året 2023.  Det har varit ett år som präglats av sorg efter min älskade livskamrat och själsvän. Jag vet att han bara vill mitt bästa och går vid min sida som stöd men det kan göra riktig...

Av carina - 3 november 2023 18:10


Allahelgona helg. Jag har som många andra besökt kyrkogården idag för att tända ljus och mina tankar vandrade bakåt till minnet av mina kära som fick lämna oss alldeles för tidigt.   Jag undrar hur många steg jag har vandrat på kyrkogården denn...

Av carina - 17 augusti 2023 06:50


Att lyssna till sin egen viskande vilja är inte alltid så lätt att möta även om den skriker högt. Du hör och du vet men kan inte komma den till mötes av olika anledningar. Det kan handla om ekonomiska förutsättningar, hälsa, att du är fast i ett nega...

Av carina - 6 augusti 2023 07:28


Sommaren börjar gå mot höst men ännu har vi fina varma sommardagar och då är det skönt att bara sitta ner med en kopp kaffe på uteplatsen här hemma och lyssna till sommarpratarna, det ger mig avkoppling och får mina tankar och känslor att stilla sig....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards