Alla inlägg den 22 april 2015

Av carina - 22 april 2015 11:39

  Jag statar upp första inlägget med att dela med mig av hur jag tankar upp mina energier. Nödvändiga energier som gör livet mer behagligt och sedan så har jag en övertro på naturen och det som växer i den. Jag skulle inte gå in i en hälsobutik och köpa det som finns naturligt och nu menar jag inte att jag bara tar vad naturen ger utan jag går hellre in i en livsmedelsbutik och köper rötter och kryddor. Med hälsokost så får man med sig det man inte kanske hade tänkt få i sig som geler och annant. Går inte djupare in i det.


Ledig dag och kroppen har fått komma igång i sin egen takt och då känns allt så mycket bättre. Igår kväll bakade jag fröknäcke, ett lättbakat knäckebröd. Risenta fröknäcke bakmix där man bara tillsätter rapsolja och varmt vatten. Innan gräddning strödde jag på några korn grovsalt för smakens skull. Chiafrö ska ju vara riktigt bra för oss med reumatiska sjukdomar och jag tankar min kropp full med nyttigheter, allt för att lindra och hjälpa mig till ett bättre liv.


Jag bruka sjuda bitar av ingefära som får stå och dra ett tag som jag sedan blandar ihop med färskt kallt vatten och färska citronskivor. Sedan får kannan stå i kylskåpet och jag kan lova att det är båda gott och uppfriskande att dricka. De dagarna när jag känner att en förkylning ligger på lut så brukar jag pressa i en klyfta vitlök och en matssked honung. Jag värmer då upp drycken och dricker det som varmt te, sedan så känns det riktigt bra när vitlöken svettar ut infektionen ut ur kroppens alla porer.


Sedan så har jag börjat att blanda ihop en dessersked gurkmeja i lite varmt vatten som jag dricker varje morgon, hastigt just för att det smakar så illa. Jag försöker verkligen fylla på med energier för att hålla inflamationerna i schack och borta. Men när dagarna börjar med att de första stegen ut ur sängen gör ont, när det skär i ryggslutet och ut över låren då är det lätt till tårar men mitt förstånd säger mig att det är ok att vara ledsen och att just nedstämdhet hör till spondylartirt.....



Men varje dag är olika en del är mer och en del är mindre. Som tur är och jag är i grund och botten en trygg kvinna mitt i livet som lever i både med och motgångar. Nära till skratt och nära till tårar.



Vad tror ni om meditaton ? Själv tycker jag att det är ett utmärkt sätt att jorda och balansera sig. Jag mediterar med skivan Meditationer 2 av Benny Rosenqvist, vilket jag varmt rekomenderar. Välj en dag då du vet att inget eller ingen kommer att störa och stäng av alla telefoner som kan tänkas störa. Sitt ner och starta upp din egen resa i ditt inre. Harmoni, är ordet som jag väljer för att beskriva känslan.


Inget är gott eller ont i sig självt - det kommer an på hur man uppfattar det.



Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards